2006-12-22

Καλά Χριστούγεννα

Το "Καφενείον η Ελλάς" σας εύχεται καλά Χριστούγεννα και χρόνια πολλά, καλά και εν υγεία!!!

2006-12-21

Οδηγώντας στη βροχή

Κάθε μέρα κάνω το δρόμο Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών για να πάω στη δουλειά μου. Το μεσημέρι το πρόγραμμα προβλέπει την επιστροφή.

Πάντα πίστευα ότι σαν οδηγοί οι Έλληνες είμαστε μπούφοι. Από τότε που κάνω τα 120 χλμ καθημερινά έχω και απτές αποδείξεις.

Μια ακόμα ήρθε σήμερα το πρωί. Βγήκα από την Αιγαίου στην προέκταση της Καραμανλή για να μπω στο δρόμο της Χαλκιδικής. Στις 07:00 που φεύγω υπό κανονικές συνθήκες δεν έχει κίνηση. Τι βλέπω; Μποτιλιάρισμα. Μποτιλιάρισμα υπό βροχή.

Αυτό μόνο ένα πράγμα μπορεί να σημαίνει: κάπου έγινε ατύχημα. Μετά από ένα τέταρτο (για 1 χλμ) πέρασα από το σημείο όπου όντως 2 μπούφοι κατάφεραν να τρακάρουν.

Και λέω μπούφοι γιατί: Στο σημείο εκείνο έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας + λωρίδα ασφαλείας. Ο δρόμος είναι ευθύς, άρα δεν έχουμε κάποια δυσάρεστη έκπληξη να μας περιμένει μετά τη στροφή π.χ. Και φυσικά η τράκα είχε γίνει αριστερά, στη "γρήγορη" λωρίδα.

Πραγματικά όμως πόσο μπούφος πρέπει να είναι κανείς; Οι Έλληνες τρέχουμε σαν τους τρελλούς ακόμα και με βροχή που είναι δεδομένο ότι θέλουμε σχεδόν διπλάσια απόσταση για να ακινητοποιήσουμε το όχημα. Αν σε στεγνό δρόμο χρειάζονται 40-50 μ. (ανάλογα με το αυτοκίνητο βέβαια) για να σταματήσει ένα όχημα με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα, τότε με βροχή χρειάζονται περίπου 100 μ.

Βέβαια ο σύγχρονος νεοελληναράς οδηγός την έχει δει Σουμάχερ και είναι άπαικτος οδηγαράς, ειδικά υπό βροχή, όπως το ίνδαλμά του. Και νομίζει ότι οδηγεί Φεράρι με δισκόφρενα μεγαλύτερα από έναν φυσιολογικό τροχό, ενώ στην πραγματικότητα οδηγεί ένα Punto ή ένα Saxo.

Και φυσικά επειδή βιάζεται και πρέπει να φτάσει 20 δευτερόλεπτα νωρίτερα στον προορισμό του, κάνει επικίνδυνες προσπεράσεις, σλάλομ από την αριστερή στη δεξιά λωρίδα, ανάβει τα φώτα στα προπορευόμενα οχήματα "για να κάνουν στην μπάντα" και άλλα τέτοια ωραία.

Και όταν στουκάρει στην ευθεία, του φταίνε οι κακοί δρόμοι.

Έλεος!!!


Για την ιστορία να πω ότι το ατύχημα ευτυχώς δεν ήταν κάτι το σοβαρό. Μικροτρακάρισμα με υλικές ζημιές ήτανε, αλλά μας έσπασε τα νεύρα πρωί πρωί.

2006-12-18

Εθνική Οδός - Εθνικός κίνδυνος

Έγραφα τις προάλλες για την Εγνατία Οδό, πόσο με ενθουσιάζει σαν έργο και πόσο απολαμβάνει κανείς την οδήγηση στην Εγνατία Οδό.

Την Πέμπτη έκανα το δρόμο Θεσσαλονίκη - Αθήνα (επιστροφή χτες Κυριακή). Δυστυχώς λόγω δουλειάς αναγκαστήκαμε και φύγαμε κατά τις 4 το απόγευμα με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο κομμάτι του δρόμου να το κάνουμε νύχτα.

Δυστυχώς η εντυπώσεις για τον κεντρικότερο οδικό άξονα της χώρας μας δεν είναι οι καλύτερες. Για να μην πω ότι είναι οι χειρότερες...

Δεν λέω, το μεγαλύτερο κομμάτι του δρόμου είναι πλέον αυτοκινητόδρομος με 2 ή και 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μπάρα ή τοιχάκι στη μέση, σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές που 1+1 ρεύμα ήταν "υπεραρκετά". Αλλά...

Αλλά η ποιότητα της ασφάλτου είναι σε πολλά σημεία απαράδεκτη. Τρύπες και λακούβες, πρόχειρα μπαλώματα, διαφορετικής ποιότητας άσφαλτος (άρα και διαφορετικού συντελεστή πρόσφυσης-ή να πω ολίσθησης).

Η διαγράμμιση εξίσου απαράδεκτη. Στα περισσότερα σημεία δεν φαίνεται τη νύχτα καν (έχει ξεθωριάσει η μπογιά), σε άλλα δεν υπάρχει καν και σε μερικά μάλιστα είναι διπλή. Έγινε νέα διαγράμμιση, αλλά η παλιά ακόμα φαίνεται. Αυτό όμως μάλλον αποτελεί ψιλά γράμματα...

Για τη δε σήμανση ας μην μιλήσουμε καλύτερα. Πινακίδες που ειδοποιούν για έργα που έχουν τελειώσει εδώ και χρόνια, όρια ταχύτητας 60 χλμ/ώρα και άλλες τέτοιες ομορφιές.

Το αποκορύφωμα του αίσχους είναι φυσικά τα 2 σημεία "σκοτώστρες". Αναφέρομαι πρώτον στην κοιλάδα των Τεμπών και το πέρασμα του Παντελεήμονα και δεύτερον στο πέταλο του Μαλειακού.

Στα μεν Τέμπη/Παντελεήμονα αν βρεθείς πίσω από νταλίκα έχασες. 40 χλμ/ώρα και μπόλικη υπομονή. Θες δε θες περιμένεις. Ο δρόμος έχει στροφές αρκετές, κίνηση, είναι και στενός, οπότε δεν προσφέρεται για προσπεράσεις. Αλλά και σε νταλίκα να μην πέσεις (απίθανο βέβαια) πάνω από 60 χλμ/ώρα δεν "παίζουν".

Στο Μαλειακό τα πράγματα είναι καλύτερα από την άποψη ότι δεν έχει τόσες στροφές, αλλά το μαρτύριο τραβάει σε μήκος 70 χλμ. Ο δρόμος είναι γενικά πλατύς, αν και υπάρχουν και σημεία που βλέπεις την νταλίκα από απέναντι να σου έρχεται και λες "χωράμε τώρα και οι 2;" Βέβαια έχει τόση κίνηση και στα δυο ρεύματα που δύσκολα αποτολμάς να προσπεράσεις.

Η ελληνική πολιτεία μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει και πολλά πράγματα, αν και σε κάποια κομμάτια του Μαλειακού γίνονται κάποια αποσπασματικά έργα. Στα Τέμπη δεν κουνιέται ΤΙΠΟΤΑ. Φαίνεται ατυχήματα σαν εκείνο με τους μαθητές μας ταρακουνούν μόνο για λίγο, και μετά το θέμα ξεχνιέται.

Στα χάλια των σημείων αυτών έρχεται να προστεθεί βέβαια και η εγκληματική συμπεριφορά μας σαν οδηγοί. Ο νεοελληναράς οδηγός πρέπει ντε και καλά να προσπεράσει, άσχετα αν από απέναντι έρχεται άλλος, άσχετα αν η προσπέραση δεν έχει ουσιαστικό αντίκρυσμα, γιατί θα κολήσεις στην αμέσως επόμενη νταλίκα σε 100 μ.

Ο νεοέλληνας ΠΡΕΠΕΙ να προσπεράσει. Δεν του επιτρέπει ο εγωισμός του να μείνει πίσω. Οπότε αρχίζει να παίζει τα φώτα, να κορνάρει, να μουντζώνει, να σε κολλάει, ωσπού να σου σπάσει τα νεύρα και να διακινδυνεύσεις να πέσεις στα χωράφια προκειμένου να περάσει ο μαλάκας και να ησυχάσεις ώσπου να έρθει από πίσω σου ο επόμενος.

Και τι κάνει η πολιτεία; Έχει τοποθετήσει κάμερες στο Μαλειακό (να βγάλουμε κανά φράγκο από τα πρόστιμα βρε αδερφέ) και τσιμπάει διόδια. 10 € κοστίζει σε διόδια η κάθοδος στην Αθήνα για ένα ΙΧ. Βλέπεις το χάλι των δρόμων και αναρωτιέσαι: αυτά τα λεφτά που πάνε; Και είναι δυνατόν ο κεντρικός οδικός άξονας της χώρας να παρουσιάζει αυτό το χάλι;;;



2006-12-14

Το 87% των Ελλήνων αποφεύγει τα γήπεδα

Με βάση το Βαρόμετρο της VPRC το 87% των Ελλήνων πηγαίνει σπάνια ή και καθόλου στα ελληνικά γήπεδα. Εδώ και το σχετικό άρθρο στην Καθημερινή.

Προσέξτε και το παρακάτω γράφημα:



Το 76% δεν "πατάει" καν στο γήπεδο! ΠΟΤΕ!

Αυτή είναι η Super League σας κε Κόκκαλη νεότερε! Να τη χαίρεστε που μου δηλώνετε και ευχαριστημένος σε συνέντευξη στο Reuters (ιδού η σχετική αναφορά από το Sportime).

Το δεύτερο σκέλος της έρευνας είναι ακόμα πιο αστείο: το 32% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι για το χάλι των ομάδων μας στην Ευρώπη οφείλεται στις διοικήσεις των ομάδων και άλλο ένα 22% λέει ότι φταίνε οι ιδιοκτήτες. Άρα το 54% λέει ότι φταίνε οι επικεφαλής των ομάδων μας. Φανταστείτε δηλαδή ότι η γενική εντύπωση στον κόσμο είναι ότι οι ίδιοι οι ηγέτες των ομάδων δεν θέλουν να πηγαίνουν οι ομάδες τους καλά στην Ευρώπη.

Και μη χειρότερα...


2006-12-13

Super League - Super ΧΑΛΙ

Είπα αρχικά να μην ασχοληθώ με το χάλι που παρακολουθούμε κάθε Σαββατοκύριακο (βαφτισμένο ως Ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου), αλλά μετά από 3-4 μέρες αντίστασης υπέκυψα στον πειρασμό.

Δεν γίνεται να βλέπεις τελικά τέτοιες σκηνές απείρου κάλλους και να τις αφήνεις ασχολίαστες. Δεν γίνεται να βλέπεις να "μπουκάρει" στο γήπεδο επαγγελματίας παίκτης και να τραβάει από τη φανέλα συνάδελφό του (του οποίου του έσπασε και τη μύτη αργότερα στα αποδυτήρια χωρίς κάμερες φυσικά) ή να βλέπεις να πηδάει "φίλαθλος" στον αγωνιστικό χώρο και να δέρνει τον επόπτη και να μην σχολιάζεις...



Η ΠΑΕ Ιωνικός κλήθηκε σε απολογία. Λογικό. Είμαι σίγουρος ότι ο καννίβαλος που έδειρε τον επόπτη θα βαφτιστεί "ψυχολογικά διαταραγμένο άτομο" ή θα μας πουν οι κύριοι του Ιωνικού, ότι ο εν λόγω καννίβαλος δεν έχει καμία σχέση με τον Ιωνικό και απλά είδε φως και μπήκε ή άλλα τέτοια ωραία...

Από την επίσημη σελίδα της Super League διαβάζουμε και πόσοι θεατές παρακολούθησαν τον αγώνα με τον Ηρακλή: 1645!!! Φανταστείτε δηλαδή πόσο δύσκολο είναι το έργο περιφρούρησης ενός τέτοιου αγώνα. Μιλάμε για ρεζιλίκια...

Και βγήκε μετά ο κος Κανελλάκης και μας μίλησε για ζαλισμένους επόπτες και διαιτητές που ζαλίστηκαν από το καράβι που τους έφερε από τη Ρόδο... Ήμαρτον!

Να θυμηθούμε εδώ ότι η ΠΑΕ Ιωνικός μας είχε απασχολήσει και νωρίτερα στο πρωτάθλημα, όταν ο πρόεδρος της κος Κανελλάκης γρονθοκόπησε στο αεροδρόμιο Κέρκυρας τον διαιτητή του αγώνα Κέρκυρα - Ιωνικός. Η ΠΑΕ είχε τιμωρηθεί πρωτόδικα σε -4 βαθμούς και μετά από έφεση σε -2. Και ρωτάω εγώ τώρα:

1) Είναι ή δεν είναι υπότροπος ο Ιωνικός (άρα παέι -6);
2) Εάν ναι θα έχει η Super League τα κότσια να επιβάλλει την ποινή που προβλέπει ο ΚΑΠ;
3) Μήπως διαφωνεί κανείς ότι συμπεριφορές τύπου Κανελλάκη (γροθιά σε διαιτητή, δηλώσεις περί ζάλης) υποθάλπτουν τη βία; Ειδικά όταν οι τιμωρίες είναι χάδια, αντί των προβλεπόμενων καρπαζιών;

Ας μην κολλάμε όμως στον Ιωνικό. Το γενικότερο κλίμα στο ποδόσφαιρο είναι τέτοιο που εμένα τουλάχιστον μου δημιουργείται η εντύπωση ότι κανείς δεν θέλει να βελτιώσει την κατάσταση και να πατάξει τη βία.

Κάνω λάθος;


2006-12-06

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Σήμερα κατ' εξαίρεση δεν θα γκρινιάξω για όσα γίνονται στη χώρα/καφενείο που ζούμε.

Σήμερα θα δείξουμε ότι όταν θέλουμε, μπορούμε να είμαστε κάθε άλλο παρά καφενείο και βαλκάνιοι. Ότι μπορούμε να είμαστε χώρα σοβαρή και ευρωπαϊκή και να κάνουμε αυτά που είναι αυτονόητα σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Θα ασχοληθώ σήμερα με ίσως το μεγαλύτερο έργο υποδομής της σύγχρονης Ελλάδας. Μιλάμε για την ΕΓΝΑΤΙΑ Οδό.

Όπως μας ενημερώνει και ο δικτυακός ιστότοπος της Εγνατίας Οδού ΑΕ,

"Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα οδοποιίας στην Ευρώπη, ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 670 χλμ. που ακολουθεί νέα χάραξη με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 24,5 μ. στο μεγαλύτερο τμήμα του, που ξεκινά από την Ηγουμενίτσα, διασχίζει την Ήπειρο, τη Βόρεια Ελλάδα και καταλήγει στον Έβρο, στα Ελληνοτουρκικά σύνορα.

Συνδέεται επίσης, μέσω 9 καθέτων οδικών αξόνων, με την Αλβανία, την ΠΓΔΜ (FYROM), Βουλγαρία και Τουρκία και τροφοδοτείται από 4 λιμάνια και 6 αεροδρόμια."


Διέρχεται μάλιστα από τις περισσότερες πόλεις της Β. Ελλάδας (Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Μέτσοβο - Γρεβενά - Κοζάνη - Βέροια - Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Ξάνθη - Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη) και συνδέει με τους 9 κάθετους άξονες άλλες πόλεις καθώς και τους συνοριακούς σταθμούς στα σύνορα με Αλβανία, ΠΓΔΜ, Βουλγαρία και Τουρκία. Περισσότερες λεπτομέρειες για την ταυτότητα του έργου βρίσκονται εδώ.

Μέσω της Εγαντίας Οδού το ταξίδι από Ηγουμενίτσα προς Κήπους θα δειαρκεί 6,5 ώρες αντί για 11,5 ώρες που ήταν προ Εγνατίας Οδού. Αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος της ώθησης στις μεταφορές και στον τουρισμό που θα δώσει το έργο αυτό. Το έργο προβλέπεται να περατωθεί μέσα στο 2008 με βάση τα λεγόμενα του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Είχα οδηγήσει στο παρελθόν όλο το κομμάτι προς τα ανατολικά, από Θεσσαλονίκη μέχρι και τους Κήπους και πρόσφατα πέρασα και το δυτικό κομμάτι από Θεσσαλονίκη μέχρι και τη διασταύρωση για Κοζάνη/Πτολεμαΐδα.

Ο αυτοκινητόδρομος είναι εντυπωσιακός. Δεν μιλάω μόνο από πλευράς τοπίου και φυσικής ομορφιάς των περιοχών που διανύει, μιλάω κυρίως από τεχνικής-κατασκευαστικής πλευράς. Κατά αρχάς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Εγνατία Οδός σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί (from scratch), έγινε δηλαδή νέα χάραξη δρόμων χωρίς να πολυλαμβάνεται υπ'όψιν το υφιστάμενο (και απαρχαιωμένο) δίκτυο.

Το κομμάτι που άφησε εμένα κυριολεκτικά άφωνο είναι το κομμάτι Βέροιας-Πολυμύλου με τις αλλεπάλληλες σήραγγες και γέφυρες των οποίων τα πέλματα ούτε φαίνονται όταν έχει ομίχλη. Μιλάω για την παράκαμψη του περάσματος της Καστανιάς, ενός από τα δυσκολότερα και σπαστικότερα κομμάτια του οδικού δικτύου. Το σημείο που παρακαλούσες κυριολεκτικά να μην βρεθεί μπροστά σου νταλίκα και κάνεις 1 ώρα για 25 χλμ. Το σημείο που σου βγαίνει η ψυχή όσο υπομονετικός και ξεκούραστος να είσαι.

Αυτός πλέον ο Γολγοθάς έχει γίνει υπόθεση 10 άνετων λεπτών και έως να το πάρεις είδηση, έχεις βγει στην Δυτική Μακεδονία.

Αντίστοιχα θα παρακαμφθεί και η θρυλική Κατάρα, το χειρότερο σημείο κατ' εμέ του ελληνικού εθνικού οδικού δικτύου.

Η Εγνατία Οδός είναι μάλλον ο μοναδικός δρόμος στην Ελλάδα που έχει κατασκευαστεί με τις σωστές προδιαγραφές, οι οποίες χάρη στο πρωτοφανώς αυστηρό πλαίσιο ελέγχων και επιτήρησης τόσο από το Ελληνικό Κράτος όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση τηρούνται κατά γράμμα. Μην ξεχνάμε εδώ ότι το έργο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Γ' ΚΠΣ.

Αποτέλεσμα είναι ένας άριστης ποιότητας αυτοκινητόδρομος, με άριστης ποιότητας άσφαλτο και ασφαλτόστρωση, που προσφέρει στον οδηγό πραγματικά απόλαυση. Είναι απόλαυση να οδηγείς σε έναν δρόμο-χαλί, χωρίς αναταράξεις από εργολαβικές λαμογιές και κακοτεχνίες. Είναι απίστευτα ξεκούραστη η οδήγηση και ο δρόμος τόσο τέλειος που δεν καταλαβαίνεις για πότε ξεπερνάς τα 120 χμλ/ώρα που είναι το όριο ταχύτητας.

Η πρόοδος του έργου αυτή τη στιγμή (10/2006) φαίνεται στον ακόλουθο χάρτη




ο οποίος ανανεώνεται σχεδόν κάθε μήνα και βρίσκεται εδώ.

Την γκρίνια πάντως δεν την γλιτώνω. Από Θεσσαλονίκη προς τα δυτικά δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο! Πρέπει να βγεις από την Εγνατία Οδό σε κάποια πόλη για να γεμίσεις και να ξαναμπείς στην Εγνατία Οδό. Κάντε κάτι βρε παιδιά!!!

Τα στοιχεία είναι από τη σελίδα της Εγνατίας Οδού