2006-11-29

Πυροβολήστε, σκοτώστε, τελειώσατε!

Έχω πάθει σοκ από την εκτέλεση των 5 κυνηγών στο Αγρίνιο.

Ομολογώ ότι δεν έχω παρακολουθήσει το θέμα 100%, αλλά σαν γνήσιος ελληνάρας εννοείται ότι έχω άποψη.

Έχω πάθει σοκ όχι μόνο απ' το γεγονός αυτό καθαυτό (ανθρωποκτονίες με πάνω από 3 θύματα σπανίζουν λέει η ΕΛΑΣ, μόνο το 1,5% είναι τέτοιες), ούτε μόνο απ' τον ασήμαντο λόγο που οδήγησε στις εκτελέσεις των 5 κυνηγών.

Έχω πάθει σοκ από την άνεση και την ψυχραιμία με την οποία ο φερόμενος δράστης καθάρισε τα θύματά του. Τους είδε να διαπληκτίζονται με τον πατέρα του (γιατί κυνηγούσαν εκεί που βόσκαν τα ζώα τους!), σήκωσε το όπλο και άρχισε να "βαράει". Και το φρικιαστικότερο είναι ότι όσοι δεν "μείναν στον τόπο" με την πρώτη, πήραν κατα σειρά ένας-ένας και τη χαριστική βολή ΕΞ' ΕΠΑΦΗΣ!

Αν είναι δυνατόν...

Και μετά βλέπουμε αντίστοιχες σφαγές π.χ. στις ΗΠΑ (ή προσφάτως στη Γερμανία) και λέμε "τς, τς, τςςς. Τι ζώα είναι αυτοί. Αυτά δεν γίνονται εδώ πέρα!"

Έλα όμως που γίνονται...


2006-11-28

Οι διευκρινήσεις του Σουφλιά (Υποθαλάσσια Αρτηρία 3)

Όπως είπαμε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήρθε και μας έδωσε λεπτομέρειες και διευκρινήσεις για το τεράστιο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης.

Πάμε λοιπόν να τις δούμε, έτσι όπως τις διαβάσαμε από τις εφημερίδες της πόλης μας:

Θα υπάρξουν 2 σταθμοί διοδίων μόνο στη δυτική πλευρά της αρτηρίας. Όσοι μπαίνουν από ανατολικά θα πληρώνουν κατά την έξοδο. Το κόστος θα είναι 0,90 €.

Η Λ. Νίκης θα πεζοδρομηθεί.

Η Πολυτεχνείου και 26ης Οκτωβρίου δεν πρόκειται να αλλάξουν μορφή. Αντίθετα η Κουντουριώτου εν μέρει θα γίνει υπόγεια (ή μήπως υποθαλάσσια;).

Στα δικαστήρια θα γίνει ο μεγάλος κόμβος που θα εξυπηρετεί και τις 2 κατευθύνσεις.

Η Λεωφόρος Μεγάλου Αλεξάνδρου θα διαπλατυνθεί σε 8 λωρίδες (από 6 σήμερα): 5 θα πηγαίνουν ανατολικά, 3 δυτικά, ενώ κατασκευάζεται διαχωριστική νησίδα 4 μέτρων προς αποφυγή ατυχημάτων (Θυμίζω ότι τα ατυχήματα ήταν ο λόγος που ναυάγησε παταγωδώς η προηγούμενη αμφιδρόμηση –τις πρωινές ώρες- που έγινε στα τέλη της δεκαετίας του 1980, αρχές της δεκαετίας του 1990). Η κίνηση μάλιστα θα είναι «ανάποδη», κατά το αγγλικό πρότυπο, ώστε να μην εμποδίζονται οι αριστερές στροφές (σε 5 σημεία: Π. Συνδίκα, Μπότσαρη, Κ. Αιτωλού, Καλλιδοπούλου και Αγ. Τριάδος). Εκεί θα είναι και τα αντίστοιχα σημεία εισόδου της αρτηρίας. (Ερώτηση: σε τι χρησιμεύει τότε η «ανάποδη» κίνηση της Μ. Αλεξάνδρου; Εκτός αν η είσοδος γίνει με υπόγειο τρόπο, κάτω από το ρεύμα προς ανατολικά.)

Θα κατασκευαστούν 3 ή 4 πεζογέφυρες με ασανσέρ και 2 με κυλιόμενες σκάλες στη Μ. Αλεξάνδρου.

Η Ανθέων μένει ως έχει και κατασκευάζεται νέο πάρκιγκ. Πρόκειται για το τριγωνικό σημείο όπου η Μ. Αλεξάνδρου τερματίζει και γίνεται Ανθέων από τη μια και Μαρίας Κάλλας από την άλλη. Η ταμπέλα υπάρχει τοποθετημένη εδώ και κανένα χρόνο. Να δούμε πότε θα αρχίσει η κατασκευή… Η δε οδός Μαρίας Κάλλας θα αναβαθμιστεί (Ερώτηση: με τι τρόπο;).

«Φουγάρα» εξαερισμού θα υπάρξουν μόνο στο λιμάνι, στην προβλήτα 1 και ύψους 15 μέτρων και μόνο αν χρειαστεί στην περιοχή ηλεκτρικής εταιρείας και σε ύψος 6 μέτρων (Ερώτηση: Τι θα πει «αν χρειαστεί»; Δεν έγινε μελέτη; Και πότε θα ξέρουμε τελικά αν χρειαστεί;).

Πρόσβαση εισόδου θα γίνει και από τη Λ. Στρατού.

Καμία αλλαγή δεν γίνεται στις οδούς Μητροπόλεως, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Ανθέων και Β. Όλγας. Αν και ο ΥΠΕΧΩΔΕ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει λεωφορειογραμμή αντίθετης κίνησης στην Β. Όλγας.

Αυτά λοιπόν τα στοιχεία αποσαφηνίζουν αρκετά το ομιχλώδες τοπίο και μας βοηθούν να καταλάβουμε και να φανταστούμε «τι σόι πράγμα» θα είναι αυτή η περιβόητη υποθαλάσσια. Εγώ διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, αλλά τουλάχιστον δεν έχω το πλήθος των αποριών που είχα πριν την ενημέρωση Σουφλιά.

Είδωμεν. Η σύμβαση θα περάσει τις επόμενες μέρες από την βουλή και τα έργα θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο του 2007.

Ας ελπίζουμε ότι η ταλαιπωρία που θα υποστούμε θα αξίζει τον κόπο.



Τα στοιχεία προέρχονται από τις εφημερίδες "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" και "ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ"

2006-11-24

Η επιστροφή του Σουφλιά (Υποθαλάσσια αρτηρία 2)

Μετά την (όψιμη είναι η αλήθεια) αντίδραση για την υποθαλάσσια και την κατακραυγή από τον τύπο της Θεσσαλονίκης για την ελλειπή ενημέρωση σχετικά με την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας στην πόλη μας, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκρινε ότι έπρεπε να ενημερώσει τους φορείς της πόλης.

Δυστυχώς στο διαδίκτυο δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο πλιν του άρθρου του in.gr εδώ.

Τα ρεπορτάζ της ΕΤ3 χτες λέγαν ότι ο κος υπουργός ήταν πολύ καλά προετοιμασμένος και διαβασμένος και όχι μόνο κέρδισε τις εντυπώσεις, αλλά ανέστρεψε και το κλίμα. Ακόμα και ο κ. Μπουτάρης μίλησε με καλύτερα λόγια για το έργο απ' ότι έκανε έως τώρα.

Δυστυχώς τα ρεπορτάζ (όπως και το άρθρο του in.gr) δεν μας λένε ΤΙ ακριβώς είπε ο ΥΠΕΧΩΔΕ και ΠΟΙΕΣ απορίες έλυσε.

Δείτε και το σχετικό post στο blog "Η καλύβα ψηλά στο βουνό".

Λέτε ο κος Σουφλιάς όντως να μας έλυσε τις απορίες; Λέτε να μίλησε με τέτοια λεπτομέρεια που να έπεισε και τους πλέον δύσπιστους;

Οι εφημερίδες της Θεσσαλονίκης σήμερα (λένε ότι) έχουν λεπτομέρεις και εκτενή ρεπορτάζ, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσα ακόμη να ασχοληθώ, οπότε επιφυλάσσομαι. Νεότερα λοιπόν από Δευτέρα.

2006-11-01

Υποθαλάσσια αρτηρία


Υπογράφηκε χτες η σύμβαση μεταξύ του ΥΠΕΧΩΔΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας "Θερμαϊκή Οδός" για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη. Τα έργα θα αρχίσουν την άνοιξη του 2007 και θα είναι έτοιμη σε 4 χρόνια.

Εδώ και το σχετικό άρθρο από το in.gr.

Ως εδώ καλά. Ας δούμε λίγο παραπέρα τι γίνεται.

Τι ακριβώς προβλέπει η υποθαλάσσια αρτηρία; "Η σήραγγα θα συνδέει την πλευρά του λιμανιού στα δυτικά με την απέναντι ακτή στη Μεγάλου Αλεξάνδρου στα ανατολικά στο ύψος του ξενοδοχείου «Μακεδονία Παλάς». Η πρόσβαση στη σήραγγα θα γίνεται με βυθιζόμενο δρόμο." μας λέει το ρεπορτάζ και κάπου εκεί τελειώνει η ενημέρωση και αρχίζει η παραφιλολογία γύρω από το έργο. (Γενική παραφιλολογία - όχι από το in.gr, μην παρεξηγηθούμε κιόλας)

Και αρχίζει η παραφιλολογία αυτή γιατί δεν έχει γίνει γνωστό από επίσημα χείλη πως ακριβώς θα είναι οι προσβάσεις στην υποθαλάσσια αρτηρία, που θα κατασκευαστούν και τι επιπτώσεις θα έχουν για τις περιοχές που θα γίνουν.

Γενικά η φημολογία συμφωνεί στο ότι θα ξεκινά από το λιμάνι και την πρώτη προβλήτα, κάτι που θα οδηγήσει στην κατεδάφιση ανακαινισμένων (πρώην) αποθηκών του λιμανιού και επίσης ανακαινισμένων κτισμάτων στα Λαδάδικα. Η αρτηρία θα καταλήγει στη Μ. Αλεξάνδρου, στη στροφή Στρατηγείου, στην περιοχή της παλιάς ηλεκτρικής εταιρείας πριν από το Μακεδονία Παλλάς. Από εκεί η Μ. Αλεξάνδρου θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο 9 λωρίδων (καλό και αυτό, όχι 8 ούτε 10!) και 2 κατευθύνσεων και θα καταλήγει στην Ανθέων. Οι κάθετοι δρόμοι δεν θα βγάζουν πλέον στην Μ. Αλεξάνδρου που θα είναι πλέον κλειστός αυτοκινητόδρομος "υψηλών ταχυτήτων". Η δε λεωφόρος Νίκης θα πεζοδρομηθεί.

Επίσης θα δημιουργηθούν και ογκώδεις πύργοι που θα στεγάσουν τους μηχανισμούς εξαερισμού της σήραγγας, ένας στην περιοχή της παλιάς ηλεκτρικής εταιρείας και ένας κατά την Ανθέων.

Επειδή ο θόρυβος από τη Μ. Αλεξάνδρου θα είναι προφανώς υψηλός, θα κατασκευαστούν τα αντίστοιχα ηχοπετάσματα που μάλλον θα μας κόβουν την υπέροχη θέα στο Θερμαϊκό και το υπέροχο ηλιοβασίλεμα.

Αυτά λέει λοιπόν αυτή η γενικόλογη παραφιλολογία και κανείς δεν βγαίνει ούτε να διαψεύσει, ούτε να επιβεβαιώσει.

Σχετικοί σύνδεσμοι από άλλα blogs:
Τα μυστικά του κόλπου
openitnow.blogspot, φρέσκο άρθρο από το ίδιο blog, καθώς και ένα παλαιότερο που έχει και την ακόλουθη γραφική παράσταση:



Υποθαλάσσια αρτηρία - Επίγειο εγκεφαλικό

Έτσι θα μπορούσε να συνοψήσει κανείς το θέμα. Εγώ μένω με μερικές απορίες.

1) Γιατί δεν γίνεται μια επίσημη ενημέρωση να ξέρουμε τι μας γίνεται;
2) Αν όντως η Μ. Αλεξάνδρου γίνει δρόμος 9 λωρίδων από 6 που είναι σήμερα, δεν θα φαγωθεί κομμάτι των πάρκων της Νέας Παραλίας;
3) Αν είναι έτσι, τότε γιατί ξεκίνησε η ανάπλαση της Ν. Παραλίας που θα κοστίσει 10.300.000 €; Μήπως επειδή δεν υπάρχει στοιχειώδης συντονισμός ΥΠΕΧΩΔΕ και Δήμου Θεσσαλονίκης;
4) Έχει σκεφτεί κανείς τι θα γίνει στην Ανθέων στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου υψηλών ταχυτήτων; Μήπως θα μποτιλιάρει χειρότερα απ'ότι τώρα; Και μήπως ο αυτοκινητόδρομος υψηλών ταχυτήτων δεν θα είναι και τόσο υψηλών ταχυτήτων;
5) Αν η Μ. Αλεξάνδρου γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος και κλείσουν οι κάθετοι που υπάρχουν τώρα, πως θα πηγαίνεις από π.χ. την περιοχή Μπότσαρη στην Καλαμαριά; Διάβασα κάπου ότι και η Βασ. Όλγας θα γίνει διπλής κατεύθυνσης για αυτό το λόγο. Μα είμαστε σοβαροί; Η Βασ. Όλγας είναι ήδη μποτιλιαρισμένη είτε από κίνηση είτε από διπλοπαρκαρισμένα, πως θα γίνει διπλής κατεύθυνσης;
6) Ο Δήμαρχος και ο Νομάρχης έχουν την ενημέρωση που θα έπρεπε να έχουν; Αν όχι γιατί; Και αν ναι γιατί δεν ενημερώσνουν και εμάς τους δύσμοιρους;
7) Γιατί ο Δήμαρχος μιλούσε τόσο μεγαλόστομα και με χαρά για την υποθαλάσσια και τώρα μας λέει ότι θα κάνει δημοψήφισμα; Ιδού και το σχετικό δελτίο τύπου. Και τι αντίκρυσμα μπορεί να έχει ένα δημοψήφισμα όταν έχει υπογραφεί ήδη η σύμβαση;
8) Άλλη εναλλακτική λύση από την υποθαλάσσια δεν είχαμε; Το κυρίως πρόβλημα που καλείται να λύσει η υποθαλάσσια είναι το μποτιλιάρισμα του κέντρου και δη της Λ. Νίκης. Γιατί δεν μπορούσε να γίνει μια επέκταση της παλιάς παραλίας με πάρκα κλπ και έναν δρόμο 6 λωρίδων που θα βγάζει στην Μ. Αλεξάνδρου; (Τι λες θα μου πείτε; Και να χάσουν οι έχοντες ακίνητα στην παλιά παραλία το προνόμιο να αισθάνονται ότι είναι σε πλοίο;)
9) Που είναι οι συγκοινωνιολόγοι του ΑΠΘ να μας πουν "τι παίζει";

"Θλίβομαι ιδιαίτερα, καθώς ορισμένοι, επηρεασμένοι από το προεκλογικό κλίμα, ασκούν κριτική στο μεγάλο αυτό έργο. Με τα όσα λένε αυτοδιαψεύδονται και τα λεγόμενά τους δεν στηρίζονται σε επιστημονικά στοιχεία" μας λέει ο κος Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Και συνεχίζει: "Τους καλώ να αφήσουν τους πολίτες να χαρούν ό,τι καλό γίνεται στην πόλη τους".

Και ποια είναι αυτά τα επιστημονικά στοιχεία κε Υπουργέ; Εμείς οι Θεσσαλονικείς δεν έχουμε δει τίποτα σχετικό. Ούτε στις σελίδες του ΥΠΕΧΩΔΕ υπάρχει κάτι με εξαίρεση δηλώσεις του κου Υπουργού. Η δε κοινοπραξία δικτυακώς δεν έχει παρουσία...

Και πως να ξέρουμε ότι το έργο όντως θα ωφελήσει την πόλη μας;